Thursday, April 15, 2010

present + kfc!!

situation : in lab after struggling in presentation, and for sure i'll try to be a good presenter but i cant coz am not a good presenter lol...

i just have to say a few words only, and its easy for me but its hard to get higher score when compare to the rest of the members.. but i had tried my best.. haha..
eventhough, i havent read the contents before the present tyme.. i dont know actually what to say when am stand in front of everybody, what can i do is just read the story from the slide.. its easy an??

today is friday and there is no class, i realie want to eat kfc but there is no one who able to joint me go to kfc!! sad!!
present + kfc = starving golding!!
tc pals!

Friday, April 9, 2010

Dilema!!

situasi : dok melalak nyanyi sume lagu yang kununyer medley la nih.. kat bilik ro lak tuh, maklum la baru pas test its td.. tuh yang agak mereng sket nih..

skank jam menunjukkan pukul lime petang, dan aq berada di dlam dilema nak pegi kew x??
ceritanye aq dpt jemputan g mkn kat uma sorg dato' yang sangat dipujai ramai nih.. tp aq annoy gile kat dye, nk kate benci tuh xla.. tp xberapa suke la ngn pangai dye.. mase ade sejam jew lagi tok aq wat decision.. nk pegi kew x?? kengkwan lak sume tuding jari kat aq, kalu aq pegi dorg pon nk folow, kalu xg lak dorg pon xnk pegi... kalu sume xnk pegi t aq takot ade konflik len lak yang akan muncul.. maklum lah mulut manusia an, mane bole tutup nyer.. akan ade jew cite2 yang boleh menjatuhkan maruah org len... so, cne skank nih??

maseh dalam dilema!!
tc pals,.

Saturday, April 3, 2010

Benci Kew Dendam?? Persoalan!!

situasi : kat satu bilik yang terletak di istana pendidikan di puncak alam.. ala, uitm puncak alam la.. senang!! nak berkias2 pulak!! ko hengat ko tuh chantek sangat.. voguez taw!! skank nih memang aq sangat berhangen, kalu nak diikot kan nak jew aq maki sume fukiss yang berkenaan yang menyebabkan aq hilang mood...

berdasarkan ape yang aq citer kat atas, memang betol aq skank nih sebenarnye tengah bengang dan panas jugak dengan ape yang terjadi kat keadaan sekeliling aq nih tapi aq tak ley nak wat pape, ape yang aq cube nak lakukan skank nih saba jew lah dengan dugaan yang Maha Esa turunkan kat aq nih.. kalu boleh aq tanak kecewakan hati sesape malah menyakitkan hati orang, kerna aq tawu bile hati kite yang kecil nih disakiti, akan terasa kesakitannyer sampai bebila yakni sampai suatu masa yang kite sendiri pon tak tawu... aq tanak la orang2 yang aq sayang disakiti hatinya..

tapi ape yang berlaku skank nih, aq telah menyakitkan hati due orang yang amat aq sayang... mesti korang tertunggu2 ape senanye yang terjadi dalam hidup aq skank nih an.. okeyla!! citer dye camnih, aq dan beberapa kengkawan aq ditugaskan untuk melakukan satu pojek yang boleh lah dikatakan agak bermakna dalam hidup aq dan itulah tujuan nyer kami sume nih datang menetap dekat puncak alam nih.. ape pojek nyer biarlah rahsia, biarlah aq saje yang tawu.. cume ape yang aq nak luahkan nih ialah mengenai sikap sesetengah manusia yang tanpa segan silunye menyakiti hati orang len...

memang setiap manusia mempunyai cara mereka yang tersendiri, tapi takyahlah sampai nak sampaikan sesuatu benda pon perlu berkias yang kononyer kami nih tak paham la.. ape hengat kami nih BODOH cam lembu?? kalo daw desperate sangat suh jew dorang buat, kenapa nak mintak kami yang buat pulak.. aiyooo!! tensen taw bile kak kiah jiran sebelah aq denga pasal nih, dah la tanak bawak pojek kami, k fine kami boleh bertolak ansur, dan secara tetibenye pulak tanak gune name kami jugak, WTH!! kalu daw macam tuh bek sesiang agy cakap nak amik kumpulan dorang jew.. hmmm!! kepada pembaca2 sekalian, mungkin ade yang tak paham ape bende yang aq merepek kat cni, aq bukan ape, aq skank nih cume nak luahkan bende nih jew sebab aq rase maken aq pendam bende nih maken aq tak tenteram, so dengan cara nih la aq meluahkan ape yang terpendam kat dalam kepala otak aq nih..

skank nih aq tak tawu nak wat per, sebab ahli kumpulan yang len sume daw berdengkur dan ade yang berada dialam fantasi yang mereka sendiri jew tawu fantasi ape yang sedang dimimpikan.. ape yang aq arap sangat skank nih semoga cepatlah masa berlalu, supaya aq tidak perlu lagi menjadi orang len menyamar semata2 nak menyorokkan ape yang tersirat kat dalam benak fikiran aq.. aq pernah jugak terlintas kat pale otak agar kumpulan kami kalah, tapi aq sebagai salah satu ahli nyer yang berada di alam yang realiti nih tak nak la pulak benda seperti itu terjadi.. ape yang aq khuatirkan sangat skank nih pasal perasaan seseorang nih bile dye dapat tawu yang anak buah dye nih tak dapat ape yang dye ingin lakukan!! memang kalu aq berada di tempat dye pon aq akan rase sangat kecewa, tapi ape jew yang aq mampu lakukan?? berharap agar keajaiban berlaku??

Persoalannyer skank nih perlu kew aq nak Benci atau nak berDendam dengan fukiss-fukiss yang telah membuat orang yang aq sayang nih kecewa??
aq rase sangat bersalah pade mereka2 yang secara tak langsung terlibat dalam permasalahan nih...
aq yang senantiase tak lepas dari masalah nih berharap sangat kepada fukiss2 nih berubah la daripada asek menyakiti orang k..
kesimpulannyer skank nih aq tamo lah nak Benci Kew Dendam dengan korang sebab aq tawu manusia tak sempurna!!
skank nih pon jam daw menuding jari2 nyer ke angka 3.23 pagi, jadi aq rase aq patot berhenti la jap dalam sesi meluahkan perasaan nih.. semoga kite sume dapat yang terbek..
tc pals!!